• BIST 90.421
  • İstanbul 29 °C
  • Ankara 25 °C

Bakan Ünal, Madrid'den Turizmcilere Müjde Verdi

Kültür ve Turizm Bakanı Ünal, İspanya’nın başkenti Madrid’de bu yıl 36’ncısı düzenlenen FİTUR 2016 Gezi ve Seyahat Fuarı’nı ziyaret etti.

Sağlık turizmi ile ilgili bir birim oluşturduklarını basın mensuplarıyla bir müjde olarak paylaşan Bakan Ünal, ayrıca Bakanlık bünyesinde bir de Spor Turizm Daire Başkanlığı kuracaklarını söyledi.

Kültür ve Turizm Bakanı Ünal,“Sağlık turizm ile ilgili de size çok güzel bir müjde vereyim. Sağlık Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Ekonomi Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı ortak bir çalışma yürütüyoruz ve sadece sağlık turizmi ile ilgili bir birim oluşturuyoruz. Yani sağlık turizmini koordine edecek bir birim oluşturuyoruz.

Bir güzel haber daha vereyim. Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde Spor Turizmi Daire Başkanlığı oluşturuyoruz. Bu başkanlıkta sadece Türkiye’nin spor turizmini koordine edecek şekilde bunları yürüteceğiz.

Aynı zamanda biliyorsunuz Antalya bizim turizm başkentimiz. Antalya’da da Kültür ve Turizm Bakanlığımızın bir ofisini açıyoruz.

İnşallah önümüzdeki 4 yıl Türkiye’yi sektör açısından hem zengin bir ürün çeşitliliğine hem geniş bir bölgesel destinasyona ve hepsinden önemlisi de Kültür ve Turizm Bakanlığı’nı da sektörün yanında, sektörle birlikte yürüyen, sektörün güçlü bir çözüm ortağı ve güvencesi haline getirecektir.”

Kültür ve Turizm Bakanı Mahir Ünal, FİTUR 216 Gezi ve Seyahat Fuarını ziyaretinin öncesinde eşi Şule Ünal ile birlikte Madrid’de yer alan Del Prado Resim ve Heykel Müzesini ziyaret ederek eserler hakkında yetkililerden bilgi aldı.

Turizm Sektörüne Yönelik Çok Ciddi Destekler Sağlıyoruz

Bakan Ünal, “Özellikle tur operatörlerine yönelik biliyorsunuz Türkiye daha geniş kapsamlı bir destek uygulaması başlattı. 2015 yılında bizim sadece Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğuna yönelik uyguladığımız uçaklara 6 bin dolar yakıt desteğini bu dönem bütün dünyaya yaygınlaştırdık. Dünyanın her yerinde İzmir, Muğla, Antalya, Alanya’ya gelen tarifeli, tarifesiz bütün uçaklara tur operatörlerine verilmek üzere 6 bin dolar yakıt desteği veriyoruz. Aynı zamanda bazı bölgelerdeki tur operatörlerini riskli gördüğümüz alanlarda kredi garanti fonu kapsamına aldık. Aynı zamanda sektöre yönelik çok ciddi destekler sağılıyoruz. Önümüzdeki süreçte biz hükümet ve Bakanlık olarak sektörün bütün paydaşlarını çözüm ortaklarımız olarak görüyoruz. Sürekli kendileri ile görüşmeler halindeyiz. Önümüzdeki sorunları beraberce çözmek, beraberce aşmak için de çalışmalarımıza devam ediyoruz."