• BIST 112.122
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 13 °C

EMITT 20'inci Kez Kapılarını Açtı

Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı –EMITT 20'inci kez kapılarını açtı. 80'e yakın ülkenin katılım gösterdiği fuarda 70 bin metrekarelik 11 salon bulunuyor. Fuar bu yıl 4 bin 500 firmayı 28-31 Ocak tarihlerinde bir araya getirecek.

ITE Group Direktörü Vincent Brain, Türkiye'de otellerin, acenta ve tur operatörlerinin başarılı çalışmalar yaptığını ve teknolojinin geliştiğini bahsetti. Brain, EMITT'in öneminden ve Türk turizmi ve ekonomisinin büyüklüğünü söyledi.

Kim Ne Dedi?

ITE Turizm & Seyahat Grup Direktörü Hacer Aydın yaptı. Aydın,  "Bu yıl bizim için özel bir yıl. 20. Yılımızı kutluyoruz. 20 yılı tamamlamak büyük bir başarı. Turizmde zor bir sene geçirdik. 2015 zor bir yıldı ve 2016 yılının da zor geçeceği öngörülüyor ancak biz zorluklara alışığız. Bugün itibariyle Türkiye turist alan 6. Ülke konumuna gelirken EMITT dünyanın en büyük 5. Fuarı oldu. Hiçbir zaman çok rahat olduğumuz bir turizm sezonu olmadı. Biz rağmenlere rağmen bu günlere gelmeyi başardık. Krizler her zaman itici güç oluşturuyor. Biz bu sezonu da bakanlığımızın da katkılarıyla atlatacağımızı düşünüyorum" dedi.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkan Yardımcısı Bülent Karakuş, "Turizm sektörüne önem veriyoruz. KDV oranının düşürülmesi, ecremisil gibi konularda çalışmalar yapıyoruz. TOBB Turizm'de dünyada da söz sahibi. Turizm hem döviz gelirleri hem istihdam açısından önemli. Sektörün sıkıntı çektiği konularda çalışmalar yapıyoruz. Sektördeki istihdamın korunmasının önemini sayın Başbakanımıza özellikle vurguladık. Bu konuda müjdeli haber bekliyoruz. Bu yolla tesisler açık kalacak ve iş kaybı önleneek. Enerji desteği de bir başka konumuz. Yine tur operatörlerine uçak desteğini önemsiyoruz ancak burada adaletsiz uygulamalar var. Bunun mevsim ve uçak kapasitesine göre yeniden düzenlenmeli. Rus turistlerin kimlikle giriş yapmasıi teşvik mevzuatının yenilenmesi, yeni pazarlara destek verilmesi gibi konularda aktif çalışıyoruz" diye konuştu.

TYD Başkan Yardımcısı Fettah Tamince, "MITT gün geçtikçe önemli bir platform olmaya ve Akdeniz Çanağında önemli bir buluşma noktası oldu. Turizm yatırımcıları olarak bizler çok büyük bir yatırımcı grubuyuz. TYD bünyesinde havayolundan , havalimanı işletmeciliğine, marina işletmeciliğinden otel işletmeciliğine pek çok değerli marka mevcuttur. Yatırımlarımızı uluslararası alanlara taşımaktan memnuniyet duyacağız" dedi.

TÜROFED Başkanı Osman Ayık : EMITT dünyanın sayılı fuarları arasına geldi. Bizim bu coşkulu buluşmamız aslında teröre verilen en önemli cevap. Seyahat özgürlüğümüzü kısıtlamaya çalışanlara çok öenmli bir mesaj veriyoruz. Dünyadaki turizm sektörünü tehdit eden bu terör kaynağını kurutmak için herkesi işbirliğine davet ediyorum. Turizm sektörü olarak insanların seyahat özgürlüğünü kısıtlayan her türlü eyleme karşı bir araya gelelim."

İBB Başkan Danışmanı ve Turizm Atölyesi Direktörü Tülin Ersöz, "Biz İBB olarak EMITT'e destek oluyoruz. Yıllar önce Atilla Koç Bakanımız EMITT'i ITB gibi görmek istediğini söylemişti. Çok memnunuz bugün 5. Büyük fuar konumuna geldi. 70'in üzerinde yabancı ülke ve 150 civarında il ve ilçeler katıldı. İstanbul için turizm zirvesi oluşturduk. Hem Türkiye hem de İstanbul için kafa yoruyoruz" dedi.

EMITT Fuarı'nın açılışı törenine Kültür ve Turizm Bakanı Mahir Ünal, Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD) Başkan Yardımcısı Fettah Tamince, TÜROFED Başkanı Osman Ayık, TUROB Başkanı Timur Bayındır, TÜRSAB Genel Sekreteri Çetin Gürcün, fuarı organize eden ITE Turizm & Seyahat Grup Direktörü Hacer Aydın, ITE Group Direktörü Vincent Brain ve çok sayıda turizmci katılım gösterdi.